Det brister på gymmet

Efter 11 km på bandet klev jag av med en ”lättare” bristning i
baksida lår. Tiden slutade på 1:02:37. 
Hoppas att det är något som går över snabbt.
Så att jag kan vända på bladet och gå vidare.

Så nu blir det att vila imorgon igen, känner mig snart lika
ineffektiv som ett Svenskt hockeyproffs i OS…


14 comments on “Det brister på gymmet
  1. Sofie RW skriver:

    Aj aj, det låter inte så trevligt; hoppas att det inte är jätte allvarligt! Hur känner man förresten att det är bristning, och inte bara en sträckning?

  2. janne skriver:

    Sofie RW: Där brister mina kunskaper, Skulle önska att de sträckte sig lite längre 🙂

  3. Jossan skriver:

    Hoppas det är snabbt övergående !

  4. Pernilla skriver:

    Aj då.. Vila benet en dag eller två.. Fast två blir väl svårt 😉

  5. Adam skriver:

    AJjjj! Inte du också! Om du har fått en bristning så ska du inte vila utan se till så att baksidan får mycket blodcirkulation. Kör typ baksidan med gummiband och rehab. Så läker bristningen snabbare. Du ska alltså inte springa så som du gör normalt och det ska absolut inte göra ont när du kör rehab. Lite kan det strama men det ska inte gör ont.

  6. janne skriver:

    Jossan: Ja, Tack för det!

    Pernilla: Ska försöka att följa ditt råd, men svårt kommer de att bli 😉

  7. MarathonJohan skriver:

    Då är du inte ensam om att känna dig ineffektiv… Fast jag har ju haft annat att göra också 🙂

  8. Adam skriver:

    Här har du bra rehabövningar för baksidan.
    http://1.bp.blogspot.com/_cIsZTBTfWrQ/S3ARZUNh01I/AAAAAAAAANw/T7ifQTVbLpE/s1600-h/Rehabbaksida.jpg

    Men du får köra reps efter egen styrka.

  9. Sofie RW skriver:

    Som vanligt får jag sträckta magmuskler av skratt 🙂 . (För bristning i magmusklerna har jag inte hört att man skulle få…)

  10. janne skriver:

    MarathonJohan: Jo , jag vet att du haft ett spännande ”litet” projekt 🙂

    Adam: Tack för rehabövningarna! Ska se om jag har någon egen styrka… 😉

    Sofie RW: Det är nog bara bra att sträcka på magmusklerna. Och att träna bålen med skratt är ju faktiskt riktigt roligt 😉

  11. BoelMaria skriver:

    Hur känns det idag?! Bristning låter inte kul…

  12. Adam skriver:

    Hur går det för dig? Kommit igång något?

  13. Ingmarie skriver:

    Hur är det??? Inte vilar du väl fortfarande???;-)

  14. janne skriver:

    BoelMaria: Inget vidare, men hoppas att vara igång snart igen…

    Adam: Har startat med lite promenader. Så bara något… 🙂

    Ingmarie: Jag är en slö soffliggare, men vill omvändas snarast! 😉

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *