Ej dopad, bara doppad!

Sitter och letar efter olika alternativa träningsformer som är lämpliga när man har en stressfraktur i underbenet.
Det är ju svårt att veta hur mycket man kan belasta benet… Och jag skulle vilja hitta någon bra/rolig form av alternativträning.

Alla tips är välkomna!

Kör lite styrka idag och väntar med att gå till gymmet tills imorgon, då tänkte jag köra cykling i en timme och sen lite styrka.

Ska kolla upp det där med simhallar  inför nästa vecka. Kanske kan det bli något ”vattenpass” under veckan.

Simhallen


3 comments on “Ej dopad, bara doppad!
  1. Lillsyrran skriver:

    (Svar från min blogg) Jag ser det där som ett löfte att ni kommer och hälsar på inom en snar framtid. 😉

  2. BoelMaria skriver:

    Träningscykel och styrketräning fungerade bra för mig, även om det inte har varit superkul… Vi har ju haft lite problem med simhallar här i Malmö annars hade jag nog testat det med. Jag tror egentligen att det är den bästa träningsformen – både simning och löpning i vatten med väst – så du är helt inne på rätt spår!

  3. janne skriver:

    BoelMaria, Det låter ju bra att man är på rätt spår iaf. Hur länge höll du på innan du vågade testa att springa?
    Körde du eller hörde du om det var bra med balansplatta?

    Lillsyrran, Självklart ska det hälsas på! 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *