En viktig del av kroppen…

Nu ska träningen gå in i fas två där även överkroppen ska tränas. Ingenting får lämnas åt slumpen om det ska bli en bättre tid på Stockholm Marathon 2009. Vilket är den största målsättningen som jag satt upp.

Det sägs ju att det är viktigt att träna överkroppen också, något man lätt glömmer bort när man ”bara springer.”

Idag blev det följande styrkepass.

3 x 12 st Armhävningar

2 x 10 st Vanliga situps

2 x 10 st situps med vridning höger

2 x 10 st situps med vridning vänster

Kollade i spegeln efteråt, men inte var jag mer lik Arnold efter det passet?

”Men det kanske är så att jag måste köra en gång till för att få ut den effekten av träningen”

Näää, jag nöjer mig med att kunna få en någorlunda upprätt löpstil. Lätt att sjunka ihop när man blir trött under tävlingar.


Och så kanske man slipper höra kommentarer som på Marathon 2007 när en tjej ropade mitt på västerbron (första varvet)

Heja kom igen! Bra jobbat!

Då hörde jag hennes kille säga följande till henne.

Hur höga odds tror du att det är att han går in i mål… Hehe!

Tror någon att jag ökade farten då? Och vad såg hon hos honom?


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *