Nu är det uppåt värre!

Alltså backträning på schemat!  Wink

Startade med 2 km uppvärmning med 0% lutning.
Efter det körde jag backträning (lång backe) x6.

500 meter i 10 km/h med 6% lutning på bandet.
och vilan i samma fart med 0% lutning.

Avslutade med 2 km och en liten spurt i slutet med 1% lutning.
Hela passet mätte upp 10 km och tiden slutade på 58:59.

Mycket % här fast att det inte är helg… Smile


6 comments on “Nu är det uppåt värre!
  1. Paula skriver:

    Så strukturerat! Uppvärmning å likformiga intervaller (i meter) och grejer – jag är inte alls så ordningssam. När blir man sån? Efter första maran? Vet inte om jag ser fram emot det… 😉
    Men det verkar riktigt tungt och bra jobbat!!!
    (Jag körde mest bärande av tunga master och släpande av tunga rullväskor som dagens träning. Onsdagsmacho :-))

  2. Anders Carlsson skriver:

    Backträning är bra. Det ska jag ägna mig åt en del det närmaste halvåret. Men det får nog bli i ”riktiga” backar.

  3. Adam skriver:

    Bra jobbat. Men riktiga backar är bättre =)

  4. janne skriver:

    Paula: Är nog inte alltid så strukturerad. Men tvekar inte att skriva om det när det händer… Ser ju bra ut 😉
    Ett riktigt fyspass du fick på onsdagen!

    Anders Carlsson: Visst är det skönt att köra i riktig backe, men det finns en fördel att träna backe på band. Och det är ju att man slipper nedförsbackarna som tar på knäna.

    Adam: Visst är det så (nästan jämt…)

  5. Daniel skriver:

    Att köra backe på band är super!! ”Lättkontrollerat” och roligt, många gnäller på bandet men det är bästa träningsredskapet tycker jag.
    Bra jobbat med procenten Helge! 😉
    http://www.youtube.com/watch?v=8XEu057yX0Q&feature=related

  6. janne skriver:

    Daniel: Jag tror också att man har klar nytta av att få dessa backar på bandet… Det går liksom inte att fuska och man har en bra kontroll.
    Tack ”Olle” 😉

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *