Tusan vad jobbigt

Idag var det 5 tusingar på körschemat. Dessa skulle utföras på Sundbybergs IP.

Startade upp med en lätt uppvärmning på 1 km.

Sen var det dags att utföra det jag var där för… Att plåga mig själv!
Och det startade med en grym huvudvärk redan på första tusingen.
Vet inte om jag tog ut mig för mycket i värmen?

5 tusingar

Men den släppte på tredje tusingen efter att jag saktat ner lite på farten.

Tiderna blev följande:

1. 3:58
2. 4:13
3. 4:23
4. 4:23
5. 4:34

Skönt underlag för benen

Har man ont i huvudet får benen lida… Eller hur det nu var? Wink

Efter detta så joggade jag 1 km och var hyfsat nöjd med passet.
Avslutade med en promenad i Ursvik på 5 km för att varva ner…


9 comments on “Tusan vad jobbigt
  1. Piratfarsan skriver:

    Impad på förstatiden 🙂 Det var ju inget idealväder att köra tusingar i igår så jag förstår om tiderna sackade lite, var juhelt olidligt varmt ju!

  2. Anders Carlsson skriver:

    Bra jobbat Janne! 1000-ingar är aldrig fel. Bra tider också.

  3. MarathonJohan skriver:

    Grymt! Sub-45 på Midnattsloppet eller?

  4. Maria skriver:

    Du laddar verkligen upp för en bra tid på Midnattsloppet!

  5. Christoffer skriver:

    Tiderna såg mkt bra ut 🙂 Fasen, det är ju klart att du är en av mina idoler 🙂

  6. janne skriver:

    Piratfarsan: Det skulle ha varit bra om jag hade kunnat fortsätta i det tempot. Jo det var i varmaste laget för att köra intervaller.

    Anders: Hoppas på att de ger något inför fortsättningen.

    MarathonJohan: Om arrangörerna stannar av för två minuters vila efter varje km så ska det väl gå 🙂
    Nej, jag är glad om jag kan vara nära 50 min.

    Maria: Försöker att förbereda mig så bra det går.

    Christoffer: Tack för det! 🙂

  7. Snorkkis skriver:

    Ser roligt ut att springa tusingarna på bana! Tror inte att jag sprungit på bana sen typ gymnasiet för sådär 10 år sedan!

  8. Snorkkis skriver:

    Nej, kom på att jag ljög lite… upploppet på Stockholm marathon var ju på bana! Men that´s it. Blev det nån glass förresten?

  9. janne skriver:

    Snorkkis: Det är ju faktiskt skönt att ha ett bra underlag när man kör intervaller.
    Och upploppet på Stockholm Stadion är ju faktiskt bland det bästa man kan uppleva på bana
    🙂
    De får bara inte ta bort löparbanorna på Stadion! Fast att jag älskar fotboll…

    Och ska jag vara helt ärlig så satt det bra med en Gammeldags gräddglass: Vanilj med chokladkross
    😉

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *